Har du brug for IT?
Har du brug for IT-hjælp? Fx til dit EK-login, WIFI, printere eller andre IT og AV-relaterede udfordringer.
Så kontakt IT Service Desk
Du kan komme i kontakt med Service Desk på følgende måder:
- Find it-vejledninger på serviceportal.ek.dk
- Opret en supportsag på vores serviceportal. Du kan også oprette en supportsag ved at skrive til servicedesk@ek.dk
- Du kan også kontakte Service Desk telefonisk på 36 15 45 20
- Service Desk har åbent for telefonisk henvendelse:
Mandag - Torsdag: 08:00 - 15:30
Fredag: 08:00 - 15:00
- Service Desk har åbent for telefonisk henvendelse:
- Eller du kan møde op i Frontdesk og få hjælp til dine IT-problemer. Se åbningstider mm. for Frontdesk nedenfor.
Personlig henvendelse i Frontdesk
Du har også mulighed for at møde op i Frontdesk, hvis du har problemer med IT.
Frontdesk på Guldbergsgade 29 har åbent for personlig henvendelse
Mandag - Torsdag: 08:00 - 15:30
Fredag: 08:00 - 15:00
Frontdesk på Nansensgade 19 (Søerne) har åbent for personlig henvendelse
Mandag - Torsdag: 08:00 - 15:30
Fredag: 08:00 - 15:00
Frontdesk på Landemærket 11 (City) har åbent for personlig henvendelse
Mandag - Torsdag: 08:00 - 15:30
Fredag: 08:00 - 15:00
Frontdesk på Firskovvej 18 (Lyngby) har åbent for personlig henvendelse
Mandag - Torsdag: 08:00 - 15:30
Fredag: 08:00 - 15:00
Frontdesk på Lygten 16 har åbent for personlig henvendelse
Mandag - Torsdag: 08:00 - 15:30
Fredag: 08:00 - 15:00
Frontdesk på Frederikkevej har åbent for personlig henvendelse
Mandag - Fredag: 08:00 - 11:00
Frontdesk på Peder Oxes Allé 2 (laboratorie og miljø) har åbent for personlig henvendelse
Mandag - Fredag 09:00 - 12:00
Nulstilling af kodeord
Hvis du har problemer med at logge på IT-systemerne, har du mulighed for at nulstille dit kodeord til dit EK Login.
Det kan gøres på to måder: via sms eller på ums.kea.dk.
Nulstilling på ums.kea.dk
- Gå ind på ums.ek.dk
- Klik på "Skift adgangskode"
- Indtast de påkrævede felter inkl. det ønskede kodeord
- Klik på "Skift".
Vær opmærksom på, at der kan gå op til 30 minutter, før ændringen træder igennem.
Nulstilling på SMS
- Send en sms til 93 70 44 97 med teksten: kodeord
- Du modtager nu en SMS indeholdende et link
- Klik på linket i sms'en for at bekræfte, at du vil nulstille dit kodeord
- Du modtager nu en SMS med koden til dit EK Login
Vær opmærksom på, at der kan gå op til 30 minutter, før ændringen træder igennem.
Nulstilling af kodeord via SMS fungerer kun, hvis du tidligere har indtastet dit mobil nummer på ums.ek.dk.
Sådan logger du på EK's netværk
EK's netværk hedder "Eduroam". Her kan du se, hvordan du logger på. Hvis det driller, så kontakt os på servicedesk@ek.dk (husk at skrive fra din EK-mail).
Log på EK's wifi
For at logge på WiFi hos EK skal du:
- Klik på netværksikonet på din computer
- Vælg netværket Eduroam
- Hvis du bliver bedt om at logge på, så log på med din EK-mail og dit EK password
TeamViewer
I nogle tilfælde er det nødvendigt at bruge programmet TeamViewer for bedre at kunne hjælpe dig med eventuelle IT-udfordringer.


